Distrikt 2330

Hej alla Rotarianer i distrikt 2330!

Mitt namn är Viveka Larsson och jag tillhör Bollnäs RK.

Jag har fått förnyat förtroende att som guvernör leda detta fina distrikt under kommande verksamhetsår och ser med glädje och spänning fram emot uppgiften. Detta bl a eftersom det blir det sista rotaryåret som distrikt 2330 existerar i sin nuvarande form, fr o m nästa rotaryår delas vårt fina distrikt upp och klubbarna kommer då att ingå i de två nya distrikten 2335 och 2325.

RI-presidentens tema för året är ”Create Hope in the World”. De skriver så här på engelska om temat:  "R. Gordon R. McInally calls for Rotary to create hope in the world by working for peace and mental wellbeing. He urges members to engage in tough conversations and earn the trust that’s necessary to realize these values."

Rotary är fantastiskt, Rotary behövs!

Jag önskar er alla en skön och avkopplande sommar och längtar efter att få besöka alla trevliga klubbar i höst.